Äidille talveen


EDIT: Netistä löytyi uusi alennuskoodi, jolla saa 10%:n alennuksen kaikista normaalihintaisista ostoksista kun ostoskorin arvo ylittää 50 euroa. Koodi on voimassa 26.10.2012 saakka ja alennuksen saa siis koodilla alennuskoodejazal08
Tästä Zalandoon.

Minuunkin otettiin yhteyttä taannoin Zalandosta ja kysyttiin olisinko kiinnostunut lähtemään mukaan heidän kampanjaansa. Kauppa ei aikaisemmin ollut minulle tuttu ja lupasin miettiä asiaa hetken aikaa. Nyt olenkin useammasta blogista lukenut käytönnön kokemuksia zalandosta tilaamisesta ja itse olen ihan googlen kautta päätynyt kahdella viimeisellä kerralla juuri kaupan sivuille etsiessäni mustaa parkatakkia ja konjakin värisä saappaita itselleni. Kaupan valikoima todella yllätti minut ja mielestäni on kivaa, että valikoimasta löytyy saman tyylisiä vaatteita ja kenkiä monessa eri hintaluokassa. Postiivista on myös, että zalandolla on ilmainen toimitus ja palautus ja näin ollen olenkin uskaltautunut suunnittelemaan muutamaa tarvittavaa juttua itselleni tulevaan syksyyn ja talveen.

Tarvitsisin syksyyn ja talveen jonkun kivan musta parkamallisen takin. Takin ei tarvitsisi olla ihan paukkupakkasten takki vaan enemmänkin jo syksyllä ja alkutalvesta pidettävä. Kovemmilla pakkasilla käytössä on untsikka, mutta viime talvenakaan sille ei kovin montaa käyttökertaa tullut.
Löysin aika monta kivaa vaihtoehtoa tuolta ja esimerkiksi kuvan eka takki maksaa 50% alessa 39,90e. Tuo merkki on minulle ihan vieras kyllä, mutta malli näyttää kivalta. Esprtin ja Benchin takit olivat n 150e hujakoilla ja viimeisenä on kollaasin kallein Cintamanin takki, jolla onkin hintaa jo 359e. Viimeinen takki on kylläkin jo kunnon untuvatakki, mikä selittää hintaakin.

Vaikka niistä konjakin värisistä syyssaappaista haaveilinkin, niin tosiasia on, että kotiäitinä suurempi tarve olisi kunnon lämpöisille ulkoilukengille. Meillä ulkoillaan päivittäin lähes säässä kuin säässä ja omissa gorekengissäni jalat eivät vain pysy lämpiminä kovemmilla pakkasilla. Kaupassa oli ilmeisesti juuri tulleita Sorelin talvisaappaita ja näitä olen kuullut paljon kehuttavan. Omaan silmään näteimmät olivat nuo ensimmäiset pidemmät, mutta hintaa olikin puolet enemmän kuin keskellä olevalla perusmallilla. Kysyisinkin nyt teiltä, että onko nuo Sorelit hyvät? Ja muistelisin, että niiden mitoitus on niukkaa, joten mikähän koko olisi minulle oikea kun käytän kengissä 38 kokoa? Katsoin, että lastenpuolella koot yltivät aina 39 kokoon saakka ja niiden hinta oli n 80e kun naisten vastaavat olivat n 130e. Menisiköhän lasten 39 koko vielä itsellenikin? Viimeisenä kollaasissa on UGGin saapas. Ihana, mutta kallis.

Ja lopussa on vielä omat suosikkini noista nahkasaappaista. Lupasin vinkata jos löydän kivoja, näissä malli on juuri sellainen kuin mitä olin ajatellut, mutta luulen, että ne saavat nyt jäädä haaveeksi ja lipsutan niillä nilkkureilla ;)

Tässä olisi lukijoilleni vielä 10%:n zalando alekoodi, koodi on voimassa 11.9.2012 saakka ja alennuksen saa kaikista normaalihintaisista tuotteista kun ostoskorin arvo ylittää 50 euroa. Koodi tuli vanhan blogin nimellä, mutta eipä se niin nokon nuukaa ole ;) Koodi on siis zalandoeeviskainen

Ostoksille pääset tästä

Lisäksi uusille uutiskirjeiden tilaajille on tarjolla myös 10 euron alekoodi
 ja tästä pääset tilaamaan uutiskirjeen itsellesi. 




Lastenvaatepuolella merkkejä löytyy myös aika laidasta laitaan. Ulkovaatteissa on mm Molo Kidsin, Mini A Turen ja Ticketin vaatteita. Benettonilta löytyy myös paljon malleja, itse tykkään merkin vaatteista ja monesti on harmittanut, ettei niitä oikein netistä tahdo saada. Kollaasiin poimin kolme suosikkiani Benettonin tyttöjen talvitakeista. Pojille taas benettonilta löytyy kirkaan keltainen toppis, tässä siis vähän edullisempi versio Molo kidsin vastaavasta. Keskellä on molo Kidin parker, tämä on minusta ihana! Ja vinkkinä vielä, että huomasin zalandossa olevan näitä Mini A Turen suosittuja vaaleanpunaisia rukkasia vielä joka koossa jäljellä jos joku jäi ilman. Tuntuivat ainakin suomalaisista nettikaupoista hupenevan vauhdilla. Kuvissa myös Napapijrin karvahatut sekä  conversen talvipopot.





29 kommenttia

  1. Jos nahkaisia saapikkaita halajat, niin esimerkiksi Bisgaardilla ja RAPilla on tex-käsiteltyjä saappaita aina kokoon 39-41 asti. Sulle hoikkana nuo menee varmasti pohkeistakin, ettei tartte sitä miettiä. Mä oon viime talvina ostanut nahkaiset, villavuorelliset saappikkaat aina nuortenmallistoista. Hinta varmaan puolet aikuisten malleista, ja varmasti yhtä hyvät.

    Zalandossa on kyllä hyvä valikoima, täytyykin pohtia omia tarpeita. Viime talveksi laitoin onneksi kaikki omat jutut uusiksi, niin ihan mahdottomia ei tarvita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon monesti katosnutkin just noita, mutta ne isot koot ovat aina menneet heti. Joku muukin on siis huomannut saman ;)

      Poista
  2. Minulla on Sorelit ja ne ei ainakaan ole niukkaa mitoitusta, vaan ihan tavallista. Vaikuttaakohan malli?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, hyvä tietää! Onko ne lämpöiset?

      Poista
  3. itse varmaan stadiumista katselisin soreleita, siellä tuntuu olevan aika kilpailukykyiset hinnat.. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi kun ei meillä lähimainkaan ole, olisi voinut sovittaakin. Katsoin heidän nettisivuilta, että ainakin naisten kengät olivat saman hintaiset. En tosin ihan varma ole onko noissa malleissa jotain eroja...

      Poista
  4. Samoja haaveita kuin minullakin. :) Soreleita juuri eilen katselin Ellokselta, minulla on ne perus mustavalkoiset Sorelit, ihan kivat nekin, mutta haluaisin nuo karvareunuksellisetkin, löytyispä nyt joku loistava alekoodi Ellokselle noista. :) Nuo parka takitkin ovat aika kivoja, varsinkin tuo musta Cintamanin parka.

    Noista Soreleista olen tykännyt tosi paljon, en varmaan mitään muita kenkiä käyttänytkään viime talvena kuin niitä, koot ainankaan noissa perus Sorelin malleissa ei tuntunut kovin reiluilta, otin nimittäin reilun ja ilman villasukkaa tuntuvat olevan vähän liian reilut, enkä kyllä sanois, että ihan huippulämpimät olisi koska itse en kyllä ilman villasukkaa tarennut noilla kovilla pakkasilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Karvareunukselliset on kyllä omasta mielestäni kanssa kivemmat. Harmi kun ne elloksen koodit ei enää käy juuri mihinkään :(

      Kiva kuulla, että oot tykännyt. Hmm, hitsi jos ei kuitenkaan oo kovin lämpöiset, mulla palelee jalat tosi herkästi.

      Poista
  5. Mulla löytyy kahdet Sorelit. Perusmallia olevat ja sitten pitkävartiset nahkaiset. Mun mielestä koko ei ole kauhean niukkaa vaan vastaa suunnilleen omaa kengän kokoani. Muuten suosittelen Soreleita, mutta miinuksena voin sanoa, että mulla alkoi pitkävartiset Sorelit hiertämään nilkkaa, kun sisällä oleva ns. pehmuste ohentui käytössä. Maksoivat kuitenkin 180e eli siihen hintaan olisin toivonut, että olisivat pysyneet parempina pidempään. (Vertailuna mulla El Naturalistan nahkasaappaat, mitkä suht saman hintaiset..)

    Ihania noi parkatakit. Voisin huolia itsellenikin jonkun noista syksyksi/talveksi.
    Zalandosta olen tilannut kerran ja toimitus ei ollut supernopeaa, mutta muuten jäi hyvä maku kaupasta. Kenkien palautus ja koon vaihto sujui helposti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä tuohon hintaan odottaisi jo hyvin istuvia kenkiä. Se perusmalli olisi kuitenkin ehkä sitten käytännöllisin.

      Poista
  6. Olen kerran tilannut zalandosta. kengät lähtivät takaisin. Piti tehdä uusi tilaus, ja maksaa samantien. Turhauttavaa ku ei saa suoraan vaihtaa vaan..Saanähä kauan kestää ku rahat saa palautettavasta tuotteesta takaisin.. Muuten ihan ok paikka!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hö! Mä tilasin nyt laskulla, ihan siitä syystä, että jos malli tai koko onkin väärä ja täytyy vaihtaa niin ei ole kaksia rahoja kiinni. Laskuun ei tullut kyllä mulle ainakaan mitään lisämaksuja ja sanottiin olevan 14 pvän maksuaika. Ja sitten jos palauttaa niin laskusta saa vähentää sen summan.

      Poista
    2. voiko muka itse laskusta vähentää palautuksen, luin jostain ettei voisi??

      Poista
    3. Ai jaa. Mä en muista kyllä mistä tota katoin, mutta hullulta kuulostaisi jos ei saisi. Miksi se pitäisi maksaa ja sitten odottaa siitä rahoja takaisin?

      Poista
  7. Moikka,
    Täällä pitkän linjas Sorell käyttäjä ja aivan huppulämpimät, käytännölliset ja ihanat bootist erityisesti näin ulkoilevalle äiti ihmiselle :) ja kun lämpimiä haluat kannattaa valita Caribou malli, pohja on paksumpi ja ehkä? muutakin lämpöisyys ominaisuuksia? enemmän kuin tuossa toisessa perusmallissa. Toki Caribou on hieman isompi/raskaampi kenkänä mutta niiiin ihanan lämmin, menee loskassa ja kovassa pakkasessa. Minula kanssa 38 jalka ja Sorellit ovat 39,5 kokoa. Se on hyvä koko minusta mahtuu hyvin villasukkakin sekä jää "ilmavaraa" joka myöskin tuo sitä lämpöisyyttä :) Nou "karvareuhka" sorellit ovat söpöjä kyllä mutta ainakin kaverini mananut kun on työläämpi laittaa jalkaan ja jokin muukin juttu oli mistä ei niin pitänyt. Ellokselta kannattaa alekoodilla myös kytätä jos onnistuisi omansa löytämään mukavaan hintaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitti kommentista!Mä ihmettelinkin, että mitä eroa noilla kaikilla oli kun malleja oli miljoona. Mulle saisi sitten varmaan olla tuo sama koko kun tosiaan villasukkaa käytän aina talvella. Ellokselta mäkin aina kyttään, mutta nykyään ne koodit ei tahdo käydä noihin kalliimpiin juttuihin :(

      Poista
  8. Moikka! Mulla on kahdet Sorelit, "tavalliset" kankaiset ja Caribout - jos todella lämpimiä haluaa, niin ehdottomasti Caribout - onhan ne raskaat, mutta on myös lämpimät (vrt. nuo tavalliset joissa kylläkin lämmin vuori). No joka tapauksessa aina kannattaa laittaa villasukka paljaaseen jalkaan ja sitten nuo Caribout -ei palellut varpaat kovillakaan pakkasilla lasten kanssa ulkoillessa :) Noita toisia olen käyttänyt enemmän jo alku - ja lopputalvesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Anna kommentista!Tuo caribou olisi varmaan se parempi mulle. Olisi kiva päästä testaamaan livenä, taidan suunnata johonkin urheiluliikkeeseen tutkailemaan malleja ja mulle sopivaa kokoa.

      Poista
  9. Hei, mulla ois myynnissä yhet Soreli, mun ei tuu käytettyä! Koko varmaan 40 tai 41. Kerran ollut jalassa. Hintaa en ole vielä miettinyt mutta yhteyttä saa ottaa mun blogin kautta jos kiinnostaa. : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saattavat olla mulle sitten isot, mutta kiitti tiedosta. Täytyisi päästä livenä kokeilemaan näitä...

      Poista
  10. kiitti vinkistä, minäki laitoin talvitakki-tilauksen Zalandolle menemään :) Toivotaan että on hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä kestä!Mäkin laitoin ja just semmosesta mitä ei edes pitänyt ostaa ;)

      Poista
  11. Vitsit, miten ihania vaatteita ja kenkiä!

    VastaaPoista
  12. Tilasin viime syksynä Ellokselta -50% alekoodilla Sorelin saappaat, varmaan aika perusmalli, sellainen vähän värikkäämpi kuitenkin. Kivat kengät ovat olleet ja paljon pidin viime talvena mutta tosi kovilla pakkasilla mun varpaat kyllä paleli niissäkin. Jos oli kovat pakkaset, pidin mieluummin Shepherdin karvasaappaita (saman tyyppiset kuin Ugg:t tai Emun saappaat). Nekin tilasin alekoodilla Ellokselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin luotan kovilla pakkasilla noihin karvasaappaisiin, mulla on love from australia merkkisiä.

      Poista
  13. Minä kokeilin Sorelin kenkiä hullareilla viime syksynä ja olivat ihan kanootit jaloissa joten jäivät kyllä kauppaan, kuvissa näyttävät kyllä ihan kivoilta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hö!Pitää kyllä siis päästä livenä kokeilemaan...

      Poista
  14. serafiina,sorellin saappaisiin ssa irrotettavia vuoreja.eikös se sinunkin vuori ollut irrotettava.niitä myy kaupat joissa on sorelleja kaupan.loppuu sitten se hankaaminen.vai olisiko kenkä liian pieni.

    VastaaPoista

Kommentit piristävät aina!